Најтаинствениот проект на САД- X-37Б

Шпионскиот авион на Министерството за одбрана на САД е еден од најинтригантните вселенски бродови во светот, кој лета редовно прикриени мисии чии цели не се целосно познати. Но, со текот на годините, информациите за Орбитално возило за тестирање, излегоа на виделина. Тука, ги разгледуваме работите што можат дефинитивно да се кажат за тајната вселенска летелица.

Употребливиот X-37Б, кој наликува на помала верзија на еден од сега веќе пензионираните вселенски шатлови на НАСА, првично беше изграден од НАСА во 1999 година, како што претходно беше соопштено од Space.com. Долг е околу 8,8 метри и висок 2,9 метри, со распон на крилја малку помал од 4,6 метри. Тежи 4.990 килограми.

Како и вселенскиот шатл, X-37Б полетува вертикално и го придвижува ракета. Откако ќе се најде во орбитата, може да маневрира самостојно, и на крајот да слета на писта назад на Земјата, слично како конвенционален авион. Возилото има мала површина за товар, приближно големина на кревет за пикап, што му овозможува да носи опрема и помали сателити. Работи на надморска височина помеѓу 240 до 805 километри над Земјата, според информациите на неговиот производител, Боинг.

Еден од двата познати Х-37Б, го направи своето прво лансирање во 2010 година и помина 224 дена во вселената. Неговото партнерско летало за првпат полета една година подоцна и остана во орбитата двојно повеќе од тој временски период.

Тековниот рекорд за леталото е 780 дена- односно, повеќе од две цели години-во орбитата, што се случи за време на петтиот лет на X-37B, објави Live Science. Што правеше таму цело време останува мистерија.

Додека X-37Б обично го лансираше Atlas V на United Launch Alliance во вселената, возилото е способно да биде лансирано од различни ракети. За време на петтата мисија во 2017 година, војската малку ги промени работите и користеше ракета SpaceX Falcon 9 за да ја однесе во орбита, според Space.com.

Непосредно пред најновото лансирање Х-37Б во 2020 година, американската војска откри дека шпионскиот авион имал нов сервисен модул прикачен на задниот дел што овозможува голем број експерименти да се пренесат во орбитата.

Мисијата распореди мал сателит познат како FalconSat-8, кој содржеше пет експериментални товари, некои развиени од американските воздухопловни сили, а некои развиени од НАСА. Додека НАСА изјави дека извршила експеримент на претходниот лет Х-37Б, ова беше првпат војската да открие специфики за таков товар.

За време на безбедносниот форум Аспен во 2019 година, поранешната секретарка на воздухопловните сили Хедер Вилсон откри дека Х-37Б може да лета доволно ниско за да ја искористи атмосферата на Земјата за да ја промени својата орбита, според Military.com. Вилсон рече дека маневрите на возилото се специјално дизајнирани да ги збунат непријателите како што се Русија и Кина, бидејќи не можат точно да предвидат како ќе се однесува.

Во 2011 година, Боинг проучуваше различни дизајни на возила во кои Х-37Б на крајот би можел да еволуира. Во трудот на инженерот на компанијата Артур Гранц со наслов „X-37B Orbital Test Vehicle and Derivatives“ се споменува верзија наречена X-37C која би била поголема и способна да носи астронаути, според Space.com. Но, оттогаш се појавија малку информации за X-37C.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.